zondag 19 augustus 2007

DAG 4

Op 16 augustus schreef Clelia van Moerle enthousiast eindelijk een dieet gevonden te hebben dat bij haar past. Clelia is nog nooit eerder van haar leven op dieet geweest ("dan maar dik"), maar de methode van 'drie weken' sprak haar zo aan dat ze nu de stap wel durfde te zetten. Ik vat dit op als een groot compliment. Ik zocht haar op en vond haar op een terras terwijl zij aan het genieten was van een welverdiend avondmaal. Zij had al gezwommen, gewandeld en gefietst.
- Hoe gaat ie Cle, kun je het nog volhouden?
- Geen probleem, al moet ik toegeven dat ik soms wat dingen vervang in je schema. Zo hoef ik bijvoorbeeld geen gin-tonic, daar neem ik dan een wijn-wijn voor in de plaats.
- Prima! Het is niet de bedoeling dat je het dieet slaafs volgt, maar dat je je gezond verstand gebruikt.
- Ja dat dacht ik al. Je moet het ook allemaal maar net in huis hebben.
- Zo is het en daarnaast zijn er soms externe obstakels zoals mensen die je te eten uitnodigen. Die kun je niet opdragen nasi te maken omdat dat toevallig op het eetprogramma staat. Doe wat je kan, dat is mijn devies.

We gaan dag 4 in alweer. Tijd om een compliment te geven aan onszelf. We houden het prima vol. Noorderzon is in volle gang en toch weten we de verleidingen van bier, wijn en vreterij menshaftig te weerstaan, danwel te compenseren met voldoende wandelrondes. Vandaag mogen we onszelf trakteren in het Noorderplantsoen, het is tenslotte zondag. Er moet echter wel hardgelopen worden!

Eetprogramma dag 4

Ontbijt: smoothie van yoghurt of melk, overgebleven vruchten van gisteren, 1 banaan (liefst uit de vriezer), muesli (gram of 30). Stop alles bij mekaar in de blender. Eet er een boterham bij als je denkt dat je anders de lunch niet haalt.
Lunch: 1 beker karnemelk, twee volkoren boterhammen met geitenkaas, zongedroogde tomaat en basilicum. Komkommersalade
Tussendoor: een pijp kaneel van Oosterhoutse makelij, fruit, water, water, water
Avondeten: Falafel, steekijs na.
Borrel: 3 bier (hier hoef je dus geen rondes voor te lopen, wel voor elk biertje dat je meer drinkt)

BEWEGING: 45 minuten hardlopen, buikspieroefeningen (begin met 90 stuks als je niet de gewoonte hebt).

1 opmerking:

Anoniem zei

wow, wat een feestdag!