maandag 10 september 2007

DAG ??

Het zal de trouwe lezer niet zijn ontgaan dat het niet goed gaat met het fitblog. De drie weken zijn al lang om, terwijl het programma al na twee weken ophoudt.
Ik zal maar bekennen wat er aan de hand is: na 14 dagen trouw te hebben bewogen, mijn rondes te hebben gelopen op Noorderzon, en mijn eigen dieet strikt gevolgd te hebben, was ik 2 kilo aangekomen. Een vreemde zaak. Om mezelf en de bonnyvolgers in bescherming te nemen heb ik besloten het programma voorlopig stop te zetten. Ik vertel niet meer wat je moet eten en hoeveel je moet bewegen. Verzin zelf maar wat.
- Het belangrijkste is dat je gelukkig bent met jezelf, zegt Sandra, 1m70, 58 kg.
Een heel goed punt. Gelukkig zijn met jezelf betekent natuurlijk ook gelukkig met je lichaam, maar vijf kilo meer of minder mogen het verschil niet maken. Ik moest daaraan denken toen ik vanochtend een ansichtkaart kreeg van Roel Mosco vanuit St. Petersburg met deze afbeelding:


Koopmansvrouw aan de thee, heet het vrij vertaald en het is een foto van een schilderij uit 1918 van Boris Kustodiev.
Nu ben ik het type borderliner dat altijd overal wat achter zoekt. Waarom deze kaart aan mij, ben ik zo enorm? maar nadere bestudering van de afbeelding maakte me jaloers. Was ik maar zo mooi als die vrouw. Haar indrukwekkende, witte torso vormt het hart van het schilderij zoals het ornementje op haar jurk het middelpunt is van haar verschijning. Haar prachtige ronde vormen worden gespiegeld door de samowar. Ze laat me bepaald niet onverschillig en ik ben niet de enige, kijk maar goed naar de prins (met het witte paard) die schalks omhoog kijkt.
Moet zo'n vrouw op pastadieet?
Nee, zo'n vrouw moet theedrinken, met lekkere broodjes en rijp fruit.

1 opmerking:

Anoniem zei

Clelia: eindelijk! Nu eens niet vergeefs doorgeklikt naar deze site. Hulde aan Bonny, de verstandigste diëtiste ooit!